Detecting...
Please whitelist dirzon to continue.
ሕያዋንን ኣብ ሙታንን ኪፈርድ እውን መሊሱ ብምስ ጋናን ብክብርን ኪመጽእ እዩ ። ኣብ መባእታ። ብዛዕባ መንፈስ ቅዱስ ዳድ ጳውሎስ ኢዱ ምስ ኣንበረሎም ከኣ መንፈስ ። አብ ማእ ህልውና ሥላሴ። ዘሰመ ጥምቀቱ አቡነ ማኅደረ ቃል ወስመ ብእሲቱ ወሮ የሻረግ ተድላ ዘስመ ጥምቀታ ወለተ ዓብየ እግዚእ ወስመ አቡሁ እኀነ ተሰፋሚካኤል ወስመ እሙ አመተ ኢየሱስ።
ብዛዕባ መንፈስ ቅዱስ ኣካላዊ ባሕርያዊ ሕይወት ካብ ኣብ ከም ዝሠረፀ ኪገልጽ ከሎ ከኣ እቲ ኣነ ካብ ኣብ ዝሰደልኩም መጸናንዒ ካብ ኣብ ዝወጽእ መንፈስ ሓቂ ምስ መጸ ግና ንሱ ኪምስክረለይ እዩ ። እጠቅስ ብዘይ ሃይማኖት ግን ንእግዚኣብሔር ከገልግልዎ ኣይከአልን እዩ እቲ ናብ እግዚኣብሔር ኪመጽእ ዚደሊ ንሱ ከም ዘሎን ነቶም ዝደልይዎ ዓስቢ ከም ዚህቦምን ኪኣምን ይግብኦ እዩ ዕብ ሮሜ ሾ ቲቶ ተባሂሉ ዝተነግረ ናይ መጽሓፍ ቅዱስ ሓቀኛ ናይ ሃይማኖት ምስክርነት ዘይተቐበለ ናይ ሃይማኖት ተጸራሪ ወይ ድማ ተቓዋሚ ዝኾነ ጀሆቫዊ ናይ ሃይማ ኖት ሓጹር ዘላሊ ኮይኑ ብጊጉይ እምነት ወይ ከኣ ብሓሰተኛ ትምህርቲ ንደቂ ሃይማኖት ክርስቲያን ከስድዕ ሓርኩትኩት ይብል ከም ዘሎ ዘይከሓድ ነገር እዩ። ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። መድኃኒና ኢየሱስ ክርስቶስ ወዲ እግዚኣብሔር ካብ ልዑል ባሕርየ ኣብ ብህላዌ ባሕርይ ህላዌኡ ዝተ እምበር ዝተፈጥረ ከም ዘይኮነ ብኣምላክ ቃል ምስክ ነት ኣብ ዮርዳኖስ ኪጥመቕ ከሎ ተረጋጊጹ ኣሎ እዚ መድኃኒና ኢየሱስ ክሳቶስ ኣብ ዮርዳኖስ ብኢድ ዮሓንስ ኪጥመቕ ከሎ መንፈስ ሠብ ማቴጄ ርአሶም ከኣ ንገጽ ሰብ ይንእዱ ንስኻትኩም ግና ኣቱም ፍቁራተይ ነቲ እቶም ሓዋርያት ዝፈትዎ ወደይ ብኡኡ ዝሠመርኩ እዚ ኢዩ እሞ ንኡኡ ስምዕዎ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም። ነዚ ጥቕሲ እዚ ናይ የሆዋ ምስ ሀልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም። ኣብ ኣምዝኡ ከም ዚዛረብ ወይ ከኣ ሰብ ምስ ፈታዊኡ ከም ርኛ መጽሓፍ ቅዱስ ይኹን ወይ ኣብ ትግርኛ መጽሓቪዛረብ እግዚኣብሔር ምስ ሙሴ ገጽ ንገጽ ከም ቅዱስ ይኹን ኣነ እግዚኣብሔር ከም ዝኾንኩ ክፈልደ ዝተዛረበ ንመልከት ። ኢየሱስ ክርስቶስ ብሥጋ ከም ዝመጸ ዘይኣምን ዘበለ ኩሉ መንፈስ ግን ካብ ኣምላክ ኣይኮነን እዚ ከኣ እቲ ከም ዚመጽእ ሰሚዕ ኩምዎ ዘሎኹም ጸረ ክርስቶስ መንፈስ እዩ። ቋ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። መልሲ እዚ ናይ እግዚኣብሔር እንደራሴን ወሃ ቃልን እዩ ኢሎም ጽሒፎምዎ ዘለዉስ ናብ ርጥቕኝ ከይከዱ ኣካላዊ ቃል ባዕሉ እግዚኣብሔር ምኺኑ ኣብ እግዚኣብሔር አብ እውን ህልዊ ባሕርያዊ ኣምላኸ ምኺኑ ከምዚ ዚስዕብ ገይሩ ገሊጹዎ ኣሎ ዘይከራ ኸር ትኽክል ቃል ጥቕሲ እነሆ ብመጀመርታ ቃል ነቦረ እቲ ቃል ድማ ኣብ ኣምላኸ ነበረ እቲ ቃል እውን አምላኸ ነበረ ዮሓ ዝበሎ ብቐዕን እሙንንሞሽስክር ከም ምኺዬኑ ኣብ ውልውል ኣየብጽ ሕን። ናይ የሆዋ ምስክር ኢና በሃልቲ ኣብ ልዕሊ ወልደ ግዚኣብሔር ዘለዎም ድፍረት ብዘይ ምሥጋእ ከምዚ ኣብ ወንጌል ዮሓንስ ምዕራፍ ሓደ ቃል እግዚ ኢሉ ብዛዕብኡ ይዛረብ እዚ ማለቱ ድማ ናይ ብሔርእንደራሴ ወይ ከኣ ወሃብ ቃል ማለት ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም። ጓ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። እዚ ድማ ኣብ ። ፃ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። ናይ የሆዋ ምስክር ኢና ዝብሉ ኣብ መበል ይ ምዕራፍ ንዝጸሓፍዎ ቃል ዝተዋህበ መልሲ ናይ ይ ምዕራፍ ጽሑፎም ከምዚ ይብል ሰብ እንታይ እዩ ። ካብ ጓ ዘሎ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። ፎ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። ቅዱስ ጳውሎስ ኣምላኸ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። እጠቅስ ኣነን አብን ሓዶ ኢና ዮሐ ዓይ ዝረኣየ ነቦ ረኣየ ዮሐ ቃል ብመጀመርጋ ነበረ እቲ ቃል ድማ ኣብ ኣምላኸ ነበረ እቲ እውን ኣምላኽ ነበረ ዮሐ ኢሉ ናይ አብን ናይ ወልድን ህልውና ምስ ገለጸ ከምኡ ከኣ ሓዛፅ ሀልውና መንፈስ ቅዱስ ካብ አብ ዚወጽእ መንፈሷ ሓቂ ኪምስክረለይ እዩ ብማለት ናይቶም ኣብ ሰ ዚምስክሩ ሾተ እዮም ዝበሎ ወንጌላዊ ዮሓንስ የብ ልናን ይገልጸልናን ኣሎ። ናይ ሃ። ዝ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። ራሰላውያን እቲ ቃል እውን ኣምላኽ ነበረ ብኡኡ ከኣ ኩሉ ኮነ ንዝበሎ ግዲ ኣይገበሩሉን ነቲ ቃል ኣምላኸ ዝኾነ ኢየሱስ ክርስቶስ ናይ እግዚኣብሔር መጀመርታ ፍጥ ረት እዩ ናይ ዝበለ ብውግዘት ናይ ዝተፈልየ ኣርዮስ ቅዱስ ናይ ክሕደት ዓላማ ጉዕዞኦም ብምምራሕ ከምዚ ይብሉ ኣለዉ። ንናይ ሥላሴ ትምህርቲ ይድግፉ እዮም ብማለት ሃይማኖታውያን ብስሕተት ካብ ዝጠ ቐስዎም ኣርባዕተ ጥቕስታት እቲ ሓደ ብጸይ ዮሐ መንፈስ ቅዱስ ዝበሎ ቃል ኢዩ እዞም ቃላት ተወሳኺ ምጊኺኖም ተፈሊጡ ብጠኝላላ መንፈስ ቅዱስ ካብ ክፍለ ሥላሴ ዝኾነ እቲ ሓደ መንፈሳዊ ሰብ ኮይኑ ምስ እግዚኣብሔር ምስ ኢየሱስ ክርስቶስን ብኃይልን ብኣካልን ብዘለዓለማዊነትውን ትኽክል እዮም ኢሎም ይሓስቡ ንክብሉ ጊጉይ ናይ ጽውጽዋይ ሓተታ ጽሒ ፎም እዚ ብዛዕባ መንፈስ ቅዱስ ዘዘንተውዎ ወይ ከኣ ዘቕረብዎ ሓተታ ኣብ ዘይመሥመሩ ዝኣተወ ጽውጽዋይ ምኺኑ አገልጽ ። ጻ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። እምበኣር ሃይማኖታውያን ዝኾናት ኩም ኩልኻትኩም ክርስቲያን ከም እትፈልጥዎ አብዚ ዝተፈልዩ ኣርዮስን መቅዶንዮስን ዕላማ ንምስፍሕፋሕ ናይ የሆዋ ምስክር ኢና ዝብሉ ናይ ኣርዮስ ናይ መንፈስ ቅዱስ ሕጹጽ ዝበለ መቅዶንዮስ ክሕደት ኣብ ልቢ ሰብ ንምዝራእ ተንሚኦም እንሄዉ ናይዞም ተንሚኦም ዘለዉ ሰበኸቲ ሃይማኖት ድማ ኣብ መዝገብ ታሪኾም ገጽ ጅ ተመዝጊቡ ከም ዝረኽብናዮ መራሒኦም ወይ ከኣ መምህሮም ኣብ ኣሜሪካን ሀገር ኣብ ፕንስልቬኒያ ኣብ ኣውራጃ ፕትስበርግ ጥቓ ኢሊጊኒያ ኣብ ዝተባህለ ከተማ ቻርለስ ቴዝ ራሰል ዝበሃል ሰብ ተላዒሉ ክርስ ቶስ ናይ እግዚኣብሔር የሆዋ መጀመርታ ፍጡር እዩ ዳዓራይ ግን እግዚኣብሔር ንካልኦት ፍጥረት ኪፈጥር ከሎ ናይ ሥራሕ ሓጋዚ ረዳት ገበሮ ይብል። ናይ የሆዋ ምስክር ኢና ዝብሉ ግን ኣዳም ብናይ ኢየሱስ ክርስቶስ ቤዛነት ከም ዘይተጠቕመን ከም ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም። ነዚ ናይ ኢሳይያስ ቃል መሠረት ገይሩ ድማ ሓዋርያ ጴጥሮስ ብዛዕባ ጐይታናን ብሬ እዚ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። ናይ ካቶሊክ ትምሀርቲ ኣብ ጴጥሮስ ወሠረት ዝተመሥረተ ሓቀኛ ቤተ ክርስቲያን ናይ ርግ ቤተ ክርስቲያን እያ ይብሉ ኢሎም ኣብቲ መላ ገጺ መጽሓፎም ኣብ ገጽ ሾ ምስ ጠቐሱ ኅልፍ ኢሎም ድማ ኣብ ገጽ ግን ሓዋርያ ጴጥሮስ ኣብ ልዕሊ ጉባኤ ቤተ ክርስቲያን ላዕለዋይ ከም ዝነ በረ ከቶ ዝገልጽ ኣብ መጽሓፍ ቅዱስ ጥቕሲ ኣይርከ ብን እናበሉ ኣብ ልዕሊ ሃይማኖታዊ ዝተባህለ ኩሉ ብሓፈሻ ኪሕጭጩን ከላግጹን ከለዉ ዘጐሂዶ ኣይኮነን። ዖ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። ስለዚ እዩ ብማለት ፍቓድ እግዚኣብሔር ኮነ መን ግሥቲ ኮነ ኣብ ሰማይ ጥራይ እምበር ኣብ ምድሪ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። ኣንባብያን እዚ ብምሉኡ ተመልከትዎ በዚ መ ሠረት እዚ ክርስቲያን ኩሉ ንሙሴን ንሰሎሞንን ኣብ ነት ብምግባር ኣብ ልቡ ፍቕሪ እግዚኣብሔር ስለ ዘጎ ደረ ነቲ ሥእሊ ሥላሴ ናይ ኣየሱስ ክርስቶስ ናይ ድንግል ማርያም ናይ ነቢያት ናይ መላእኽቲ ናይ ሓ ዋርያት ናይ ሰማዕታት ናይ ጻድቃን መዘከርታኦም ን ኪኸውን ሥአላቶም ብዘንጸባርቕ ብዝደመቐ ቀለማት ኣመልኪዑ ሥኢሉ እንተኀዘ ንተዘክሮ ንመሕሰቢ ድኣ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። ራሰላውያን ናይ የሆዋ ምስክር ኢና በሃልቲ እዚ ዚስዕብ ድማ ኣብ ልዕሊ ሃይማኖታውያን ከምዚ ይብሉ አለዉ ብዙኃት ናይ ሃይማኖታውያን ድርጅታት አምልኮ እግዚኣብሔር ብሓደ ሃይማኖታዊ ሥርዓት ብ ዝኾኑ ካህናት ማእከላዊነት ምግባር የድሊ እናበሉ ብዙኅ ቃል ድኅሪ ምጽሓፎም ከምዚ ይብሉ ኣብ ትሕቲ ፍርዲ ሞት ኮይኖም ካብ ወርቂ ንዝተሠርሔ ናይ ሃገር ምስሊ ኣይንሰግድን ካብ ዝበሉ መሓዙት ዳንኤል ካብቶም ሠለስተ ዕብራውያን ጀሚሩ ንጣኦት ከም እግዚኣብሔር ገይሮም ካብ ምምላኽሲ ኣብ ዕን ጨይቲ ተሰቼልካ ሙማት ወይ ድማ ኣብታ መጻወቲ ሮማውያን ንኣራዊት ምውዳቕ ዝመረጹ ክሳዕ እቶም ናይ መጀመርታ ክርስቲያናት በዚ ሎሚ ጊዜ ዝርከቡ ናይ የሆዋ ምስክራት ከኣ ንባንዴራ ወይ ድማ ንሃገር እናሰገዱ ኣየምልኹን ብማለት ኣብ ገጽ ቋ መጽሓ ፎም ጽሒፎም ኣለዉ ናይ የሆዋ ምስክር ኢና በሃ ልቲ ብናይ እግዚኣብሔር ዝተገደሱ ወይ ከኣ ዝጐሃዩ ብምምሳል ብናይ እግዚኣብሔር ኣምልኾ ምኸንያት ገይሮም ናብ ደልሃመት ጸልማት ሃይማኖትን ጥፍኣት ሃገርን ዘብጽሕ ብረቂቕ ብልሃት ዝመሃዝዎ ምህዞ ከም ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም። ናይ የሆዋ ምስክር ኢና ዝብሉ ሰባት ስለ ናይ ክርስቶስ ምምላስ ነገር ኢሎም ኣብ መበል ምዕራፍ ንዝጸሓፍዎ ዝተዋህበ መልሲ ። አ ነ ቋ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም መበል ምዕራፍ ። እዚ ካብ ሓቂ ዝረኃቐ መጽሓፎም ነፍሳት ሕይ ወት ከም ዘይብለን ዝትርኸዎ ታሪኸ ከምዚ ይብል መጀመርታ ትንሣኤ ብመጀመሪያ ናብ ፍጹም ሕይ ወት ካብ መቓብር ዝተንሥኤ ኢየሱስ ጥራይ ነበረ እዚ ናይ ምውታን በኹሪ ካብ መቓብር ዝተንሥሌኔ ከም ፍጡር ሰብ ዘይኮነ ከም መንፈሳዊ ፍጡር ኮይኑ እዩ ናይ ሰማያዊት ትንሣኤ ኢየሱስ ጥራይ ከም ዝረ ክብ እግዚኣብሔር ኣይሓሰበን ። ብ ዓም ከም ኤአ ብወርቲ መጋቢት የሆዋ ምስ ልኡኹ ምስ ኢየሱስ ክርስቶስ ናብ መቕደሱ መጸ ንፍርዱ ድማ ብመጀመርታ ኣብ ቤት እግዚኣብሔር ዳኅራይ ከኣ ኣብዚ ዓለም ኣብ ልዕሊ ኣሕዛብ ጀመረ እናበሉ ኣብ መጽሓፍ ቅዱስ ዘየሎ ሓሶት ዝመልኦ ድ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ዕባ ኣመጻጽኣ ጐይታና ኢየሱስ ክርስቶስ ኣብ መበለ ምዕራፍ እዚ መጽሓፍ ተገሊጹን ተበሪሁን ኣሎ ኢየሱስ ክርስቶስ ብኸብሪ ኣቡኡ ብልዑላዊ ባሕርያዊ ክብሩ ኣብቲ ባዕሉ ዝመደቦ መወዳእታ ፍ ጻሜ ዘመን ብዝመጽእ ጊዜ ከምዚ ዚስዕብ እዩ ። ን ነዚ ብ ዓም ከም ኤአ የሆዋ ንኢየሱስ ክርስቶስ ከም ዘንገሦ የመልክት ንዝበልዎ ከምኦ እውን ብ ዓም ከም ኤአ ብወርኒ መጋቢት ምስ መልእኸተኛኡ ምስ ኢየሱስ ክርስቶስ ናብ መቼ ጾሱ መጺኡ ፍርዱ ብመጀመርታ ኣብ ቤት እግዚአብ ሴር ዳኅራዩ ድማ ኣብዚ ዓለም ኣብ ልዕሊ ኣሕዛቱ መረ ኢሎም ኣብ ገጽ እግዚኣብሔር ሓቀኛ ይኹን ኣብ ዝብል መጋገዬ ዝኾነ መጽሓፎም ዝጸሓ ፍዎ ቃላት ኩሉ ከም መጠን ሀተፍተፍ ቄጺርና ብ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ንሥጋ ክትጠቅም ክትብል ጥልቕ ኢልካ ምእታው ንነ ፍሲ ናብ ቀላይ ሓዊ ገሃነም ትድርብያ ከም ዘሎኻ ምፍ ላጥ ዓቢይ ቁምነገር ኢዩ ዚሞጸር እሞ ከምቲ ቅዱስ አውሎስ ኣብ ኤፌሶን ዝበሎ ንመልከት ሐደኳ ብከንቱ ዘረባ ኣየስሕትኩም እምበኣርሲ ምስኣቶም ጎብረት ኣይሃልኹም ኤፌ ጂ ዝበሎ ምኸሪ ምጽናዕ ይግባእ ። ብማለት ነቲ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። ተወሳኺ ኣብዚ ናይ ዓለም መወዳእታ ተባሂሉ ተጻሒፉ ዘሎ መጽሓፎም እዚ ዚስዕብ ቃል ጽሒፎም ምንም እኳ ኢየሱስ ንጉሥ ንምኺን እንተ ኸኣለ ኣብዚ ምድሪ ዓለም እዚ ብዝነበረሉ ጊዜ መንግሥቁ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ማሣ ኗ ሀልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። ሠ ይ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። ነ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። መልሲ መንፈስ ቅዱስ ካብ ኣብ ዝሠረፀ ዝወጸ ባሕ ርያዊ ኣካል ዝነበረ ዘሎ ንዘለዓለም ዚነብር ምኺኑ ዘረጋግጽ እቲ ካብ አብ ዚወጽእ መንፈስ ሓቂ ምስ መጸ ንሱ ኪምስክረለይ እዩ ብዝበሎ ተረጋጊጹ እዩ ዮሐ ፄ ንመልከት ። ብዛዕባ ህልውና መንፈስ ቅዱስ ባሕርያዊ ኣካል ምኺኑ ኣብ ብዙኅ ሥፍራ ስለ ዝተጠቕሰ ምድጋሙ ገዲፍና ናብ ህልውና ባሕርያዊ ኣካላዊ ቃል ነም ርሕ ወልድ ካብ አብ ዝተወልደ ባሕርያዊ ቃል ኣምላኸ ድኣ እምበር ናይ የሆዋ ወሃብ ቃል እንደራሴ መንፈሳዊ ፍጡር ከም ዘይኮነ ባዕሉ ጐይታና ኢየሱስ ክርስቶስ ካብ ኣብ ወጺኤ ፄ ብሓቂ ብሓቂ እብለካ ኣሎኹ ካብ ማይን ካብ መንፈስ ቅዱስን ዘይተወልደ ናብ መንግሥቲ እግ ዚኣብሔር ኪኣቱ ዚኸእል የልቦን ዮሓየይ ሕዝ ወሄ ቲቶ ጽ ንመልከት ። ኣብ መጽሓፍ ቅዱስ ወልድ ናይ የሆዋ እንደራሴ ወሀብ ቃል መንፈሳዊ ፍጡር እዩ ዚብል ጽሑፍ ስለ ዘይንረክብ እቶም ናይ የሆዋ መሰ ኻኸር ኢና እናበሉ ንሰብ ዘደናግሩ ሰባት ናይ ሓሶት መሰኻኸር ከም ምኺኖም መጠን ካብ ሕላ ናኦም ዝመሀዝዎ ምስክርነት ድኣ እምበር ናይ ሓቂ ምስክር ከም ዘይኮነ ንሃይማኖታውያን ዝበ ክርስቲያን እገልጽ ኣሎኹ ። እዚ ድማ ዘመን እዩ። ፌ ህልውና ሥላሴ ዘለዓለም ። ናይ ቤተ ክርስቲያን ሓር ታሪኸ ወይ ከኣ ንምዝኸ ኻር ዝተለዓልኩሉ ምኸንያት ጳይ ወልድ ፍጡር ብባሕርየ መለኮቱ ናይ ዝበለ ኣር ዮስ ባህሊ ይ መንፈስ ቅዱስ ዚበሃል ኣካል የልቦን ፈስ ቅዱስ ህፁፅ ናይ ዝበለ መቅዶንዮስ ሃይማኖት ይ አብ ክርስቶስ ክልተ ኣካል ኣሎ ኣብ ርእሲ ምባሉ ወላዲተ አምላክ አይኮነትን ኣምላኸ ክትብሃል እውን ኣይግባእን ናይ ዝበለ ንስጥሮስ ስብከት ንምምዕባል ናይዞም ዝሰመኹዎም ብውግዘት ዝተፈልዩ ተ መናፍቃን ባህለ ሃይማኖትን እምነትን ንምዝርጋሕ ኣብዚ ተፈጢርናሉ ዘሎና መበል ሻሙናይ ሺሕ ዘመን ናይ የሆዋ መሰኻኽር ኢና ዚብሉ ሰዓብቲ ኣርዮስን መቅዶንዮስን ንስጥሮስን ዝኾኑ ሓደስቲ መናፍቃን ነዚ ብስም አብን ወልድን መንፈስ ቅዱስን ብቅድስት ሥላሴ ስም ንዝተጠምቀን ዝኣመነን ብሓፈሻ ንክርስቲያን ዝኾነ ኩሉ ብምንቃፍን ህልውና ሥላሴ ብምኽሓድን ኣርዮሳዊ ስብከቶም ይነዝሔሑ ስለ ዘለዉ ነቲ መድኃኒና ኢየሱስ ክርስቶስ ካብ ነቢያት ሓሶት ተጠንቀቹ ውሽጦም ዚምንጥሉ ተኺሉ ክነ ሶም ክዳን ኣባጊዕ ተኸዲኖም እዮም ዚመጹኹም ማቴ ጂ ዝበሎ ብርቱፅ ኃይለ ቃል ንመንእሰያት ንምዝኸኻር ከም ዝኾነ ብትሕትና እገልጽ ኣሎኹ ።